måndag 25 mars 2013

Veckomatsedel vecka 13

Det här blir en lite kortare vecka eftersom det är långfredag på fredag och påskhelg. Veckan inleds med en enkel vardagsklassiker.

måndag: Pasta med linsbolognese


Jag följer sällan slaviskt recept, utan tar vad jag har och ersätter grönsaker efter säsong. Så här års passar morot bra i kikärtsgrytan, men i augusti kan man med fördel ersätta den med squash.

tisdag: Kikärtsgryta med citron och örter, couscous

Svartrot är en doldis bland grönsakerna. Den går bra att lagra hela vintern och är alltså ett utmärkt val så här års. Jag gillar att ha den i en fisksoppa.

onsdag: Fisksoppa med saffran och svartrot

Det näst mest besökta receptet här på bloggen är sojabönsbiffar. Jag tror att det beror på att det är nåt som många googlar på och jag hoppas att de som hittar receptet gillar det. Pröva du också!

torsdag: Sojabönsbiffar, svampsås, kokt potatis

Glad påsk! Hoppas våren kommer igång på allvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar