onsdag 26 mars 2014

Vegetarisk mattidning

Jag är svag för idealism och därför kan jag inte låta bli att gilla initiativet med att starta en helvegetarisk mattidning. Så snart jag hörde talas om tidningen Vego så tecknade jag en prenumeration och andra numret kom här om dagen. Redan i första numret hittade jag några nya favoriträtter och jag har ännu inte hunnit prova några i det andra numret, men det finns flera som ser lovande ut.

Jag brukar ofta fråga mig om tidningen tillför något som jag inte själv kunnat leta upp på nätet och som jag fortfarande är intresserad av. Eftersom många av de som skriver i tidningen redan bloggar så finns såklart en hel del redan online. Tidningen tillför ändå något, dels så är den ett urval av många olika receptmakare, så det är lätt att hitta bredden, dessutom är det så mycket trevligare att bläddra i en tidning vid frukostbordet jämfört med att sitta vid datorn eller surfplattan, tycker jag. De har också en del produkttest om man är intresserad av det (även om jag inte alls håller med om utlåtandena om de olika växtmjölkprodukterna i senaste numret, men smaken ju olika). Jag tänker fortsätta prenumerera, framförallt för recepten och inspirationen, men också för att stötta idealisterna. Vill du ha vego-inspiration i snygg förpackning, teckna en prenumeration du också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar