måndag 6 juni 2011

Grillat är godast och gratis sallad

När vi grillar grillar vi alltid grönsaker med antingen tofu, fisk eller halloumi. Jag tror jag gillar halloumi bäst och det var det vi grillade idag. Vi penslar grönsakerna med en marinad av olja, vinäger, vitlök och örtsalt innan vi grillar dem. Till det äter vi klyftpotatis som vi gjort i ugnen och yoghurtsås med färska örter från trädgården. Idag hade vi också grönsallad till.
För nån månad sen köpte jag en kruksallad och använde och sen planterade jag det som blev över (roten och lite stam) i en kruka med lite vanlig plantjord. Sen skötte jag den som en krukväxt och idag fick vi alltså andra skörden av den. Jag räknar med att vi får en tredje skörd om vi fortsätter vattna. Så kasta inte bort krukan som blir över av salladen, utan plantera om den och få gratis sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar