måndag 13 februari 2012

Odla egen mat

Det jag skördade i vår trädgård den 9 juli förra året.

Det finns inget som känns så bra som att gå ut i trädgården och plocka grönsaker till maten precis innan man ska tillaga den. Att odla sin egen mat är bra både för miljön och för själen. Har man ingen trädgård kan man odla på balkongen eller på fönsterbrädan. Under våren kommer jag blogga om odling också här, då jag inte längre kommer ha kvar min älskade radhusträdgård.

I år finns dessutom min odlingsbibel på bokrean för en spottstyver. Alla som tror att de någongång kommer vilja eller behöva odla en del av sin mat borde ha ett exemplar. Lena Israelssons "Handbok för köksträdgården" innehåller allt och lite till för framgångsrik hobbyodling. Men låt inte bokens gedigna omfång hindra dig från att börja testa. Köp boken som uppslagsbok och följ därefter med mig när jag bloggar om odlingssäsongen steg för steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar