tisdag 23 augusti 2011

Septemberutmaningen: Mer veganskt

Nu känns det som om sommaren är slut. Det är i alla fall slut på semestern och skola och förskola är igång igen. Därmed är det också dags att ta tag i matplanerande igen. Augusti-september är trevliga månader att äta säsongsanpassat, för det finns så många goda grönsaker som är i säsong.

Det har blivit dags för en nu utmaning. Vår septemberutmaning är egentligen inte svår alls, det kräver bara att vi tar lite extra hänsyn i planeringen. Utmaningen för september är att minst två rätter varje vecka ska vara helt veganska. Att använda t ex havregrädde och liknande är förstås helt okej, så jag ska se om det går att hitta ekologiska havreprodukter.

Planen är att publicera veckomenyer med recept i förväg och sen lägga till bilder och kommentarer om recepten under veckan. Jag har fått önskemål om handlingslistor till veckomenyerna, så det tänkte jag testa med ett tag. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket format de ska ha, kanske börjar jag med att lägga dem direkt i blogginläggen. Kanske blir det bifogade filer senare. Tar gärna emot synpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar