tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

Nu är det 2013. Nytt år, nya visioner, ny vår. Jag har några saker som jag vill göra i år. Jag vill odla mer. Förra sommaren flyttade vi, så det hann knappt bli nåt odlat alls. Det nya trädgårdslandet var invaderat av mördarsniglar och vi fick inte upp varken rådjursnät eller kålnät, så allt vi kunde skörda var lite lök, bondbönor, några majskolvar och lite annat smått och gott. Men i år blir det nya tag. Hoppas bebisen kommer tycka lika mycket om att vara i trädgården som jag gör, annars blir det svårare att hinna med allt jag vill göra. Jag hoppas på att kunna göra i ordning det gamla hönshuset och fylla det med liv. Egna ägg vore ju fantastiskt. 

Men januari månads tema blir skåpstömning (igen). Jag tycker det är bra att ha gott om mat hemma, men man måste se till att ha rotation på den, så att inte varor står och blir dåliga längst in i skåpen. Dessutom ska jag odla lite inomhus, grodda och försöka mig på ärtskott. Hur det går kommer ni kunna läsa om här.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar